Algemene Voorwaarden Mobile Trend Groningen
1. Definities
Klant: iedere natuurlijke- of rechtspersoon die een overeenkomst sluit met Mobile Trend Groningen.
Bedrijf: een rechtspersoon die een overeenkomst sluit met Mobile Trend Groningen.
Consument: een natuurlijk persoon, niet handelend in de uitoefening van beroep of bedrijf, die een overeenkomst sluit met Mobile Trend Groningen.
Dag: een kalenderdag.
Overeenkomst: iedere verbintenis tussen een klant en Mobile Trend Groningen.
Product: iedere zaak of goed dat door Mobile Trend Groningen geleverd wordt of ter reparatie wordt aangenomen. Hieronder valt onder andere een (gsm)telefoon en/of enige andere elektronische apparatuur.
Dienst: werkzaamheden die Mobile Trend Groningen gratis of tegen betaling uitvoert in opdracht van de klant. Hieronder valt onder andere:
Reparatiewerkzaamheden
Verleende service
Directe Schade: Zichtbare schade die opzettelijk of door grove nalatigheid is veroorzaakt.
Klant: in deze voorwaarden wordt onder de klant een consument (of bedrijf) verstaan.
2. Identiteit van de Ondernemer
Naam ondernemer: Mobile Trend Groningen
Handelend onder de naam: Mobile Trend
Vestigings- en bezoekadres: Gedempte Zuiderdiep 123, 9711 HE Groningen
Telefoonnummer: 06 57733773
E-mailadres: info@mobiletrend.nl
KvK-nummer: 92614728
Btw-nummer: NL004878706B30
3. Algemene Bepalingen
Indien Mobile Trend Groningen op enig moment geen strikte naleving van deze voorwaarden verlangt, kan daar nimmer enig recht aan ontleend worden.
Mobile Trend Groningen voldoet aan alle wet- en regelgeving omtrent de bescherming van persoonsgegevens. Mobile Trend Groningen draagt zorg voor passende technische en organisatorische maatregelen om persoonsgegevens te beveiligen tegen misbruik, verlies, diefstal en enige andere vorm van onrechtmatige verwerking. Mobile Trend Groningen bewaart persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk voor het doel waarvoor deze zijn verzameld en verwerkt. Klanten hebben het recht om hun persoonsgegevens te laten verwijderen.
In deze algemene voorwaarden kan het woord “schriftelijk” ook worden aangemerkt als schriftelijk vervaardigde documenten die via elektronische wegen worden verstuurd, zoals e-mail en gefaxte documenten.
4. Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke tot stand gekomen overeenkomst tussen Mobile Trend Groningen en de klant, inhoudende een schriftelijke en/of mondelinge overeenkomst.
Deze algemene voorwaarden zijn niet van toepassing op organisaties en websites van derden. Mobile Trend Groningen is tevens niet verantwoordelijk voor informatie van derden over Mobile Trend Groningen, tenzij deze informatie op de officiële website en social media van Mobile Trend Groningen staat.
Mobile Trend Groningen behoudt zich het recht voor om de algemene voorwaarden te allen tijde zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen. Klanten zullen worden geïnformeerd over wijzigingen en hebben het recht om binnen 30 dagen na ontvangst van de kennisgeving bezwaar te maken.
5. Overeenkomst
Alle door Mobile Trend Groningen gedane aanbiedingen, offertes of prijsopgaven zijn geheel vrijblijvend.
Een overeenkomst tussen de klant en Mobile Trend Groningen komt tot stand nadat de klant een door Mobile Trend Groningen gedane aanbieding of prijsopgave heeft aanvaard.
Indien er door omstandigheden onbekend ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst meerwerk verricht dient te worden, is Mobile Trend Groningen gerechtigd deze kosten aan de klant in rekening te brengen tot een maximum van 10% van de oorspronkelijk overeengekomen prijs. Indien de klant bezwaar heeft, kan hij/zij de nog niet uitgevoerde werkzaamheden annuleren. De klant is gehouden de tot dusver uitgevoerde werkzaamheden van Mobile Trend Groningen te vergoeden.
Indien een klant de opdracht wenst te annuleren, kan dit alleen voor het deel van de werkzaamheden dat nog niet is verricht.
6. Betaling
Tenzij nadrukkelijk anders is overeengekomen, dient de klant de door hem/haar verschuldigde bedragen te voldoen op het tijdstip en de wijze zoals overeengekomen, zonder enige korting, verrekening en/of opschorting.
Indien de klant niet tijdig voldoet aan zijn/haar betalingsverplichtingen jegens Mobile Trend Groningen, is Mobile Trend Groningen gerechtigd om de klant in gebreke te stellen. Indien de klant ook daarna tekortschiet in de nakoming van de verbintenis, zal Mobile Trend Groningen aanspraak maken op de wettelijke rente en incassokosten. De wettelijke rente wordt in rekening gebracht na een verzuimperiode van 30 dagen.
De klant is gehouden om Mobile Trend Groningen zekerheid te verschaffen voor al hetgeen aan Mobile Trend Groningen verschuldigd is uit hoofde van de overeenkomst, zowel ter voldoening van huidige als toekomstige vorderingen die Mobile Trend Groningen op de klant heeft.
Indien het niet lukt om het product te repareren, hoeft de klant hier niet voor te betalen.
De kosten voor reparatie zijn de kosten zoals weergegeven op de website van Mobile Trend Groningen.
7. Garantie
Op de door Mobile Trend Groningen geleverde nieuwe telefoons zit fabrieksgarantie. Dit betekent dat bij een fabrieksdefect aan de telefoon, de telefoon wordt teruggestuurd naar de desbetreffende fabrikant. Hierbij moet de wachttijd van 8 weken in acht worden genomen.
Op de door Mobile Trend Groningen geleverde accessoires zit 6 maanden garantie. Dit betekent dat als een telefoonaccessoire kapot gaat door een fabrieksfout binnen 6 maanden, de klant een nieuw exemplaar ontvangt.
Op de door Mobile Trend Groningen gerepareerde apparatuur waarbij onderdelen zijn vervangen, zit fabrieksgarantie op de vervangende onderdelen. Dit betekent dat bij een fabrieksdefect aan het vervangende onderdeel, deze wordt opgestuurd naar de desbetreffende fabrikant. Hierbij moet een wachttijd van 4 weken in acht worden genomen.
Op de door Mobile Trend Groningen gerepareerde apparatuur waarop software is geïnstalleerd, rust geen garantie op software.
Deze garantie geldt alleen wanneer de klant in het bezit is van een aankoopbewijs van het product en/of de dienst van Mobile Trend Groningen. De klant is zelf verantwoordelijk voor het bewaren van dit aankoopbewijs.
De in dit artikel beschreven garantie geldt niet indien en zolang:
(a) De klant jegens Mobile Trend Groningen in gebreke is.
(b) De klant de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren.
(c) De producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld, of in strijd met aanwijzingen van Mobile Trend Groningen en/of de gebruiksaanwijzing op of in de verpakking.
8. Eigendomsvoorbehoud
De door Mobile Trend Groningen geleverde producten blijven eigendom van Mobile Trend Groningen tot het moment dat de klant alle verplichtingen uit de met Mobile Trend Groningen gesloten overeenkomst deugdelijk is nagekomen.
In het geval dat Mobile Trend Groningen een beroep doet op het eigendomsvoorbehoud, geldt de ter zake gesloten overeenkomst als ontbonden, onverminderd het recht van Mobile Trend Groningen om vergoeding van schade, gederfde winst en rente te vorderen.
9. Aansprakelijkheid
Mobile Trend Groningen heeft slechts een inspanningsverplichting ten opzichte van de klant. Mobile Trend Groningen kan dan ook nooit aansprakelijk worden gesteld voor het niet behalen van het gewenste resultaat.
Mobile Trend Groningen zal uitsluitend aansprakelijk zijn voor directe schade die de klant daadwerkelijk heeft opgelopen, betaald of geleden vanwege een aantoonbaar tekortschieten van haar verplichtingen met betrekking tot haar diensten. Deze aansprakelijkheid is beperkt tot de maximale factuurwaarde voor de reparatie van het product.
Mobile Trend Groningen sluit iedere aansprakelijkheid uit voor indirecte schade die geleden wordt door het gebruik van de door Mobile Trend Groningen geleverde producten, reparatiewerkzaamheden en verleende service.
Alle aanspraken van de klant wegens tekortschieten aan de zijde van Mobile Trend Groningen vervallen indien deze niet schriftelijk en gemotiveerd zijn gemeld bij Mobile Trend Groningen binnen een termijn van veertien (14) dagen, nadat de klant bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn met de feiten waarop hij zijn aanspraken baseert.
Mobile Trend Groningen is nimmer aansprakelijk voor het verlies van data en overige gegevens tijdens de uitvoering van reparatiewerkzaamheden. De klant is verantwoordelijk voor het maken van een back-up van zijn gegevens.
Mobile Trend Groningen is niet aansprakelijk voor schade aan producten ontstaan door een overmachtsituatie, waaronder maar niet uitsluitend wordt verstaan inbraak, lekkage, brand en overstroming.
Mobile Trend Groningen zal zich adequaat verzekeren en verzekerd houden tegen de in artikel 9.6 genoemde schade. Mobile Trend Groningen zal de van de verzekering ontvangen schadevergoeding pro rato ter vergoeding uitkeren aan de klant.
In geval van totaal verlies van een product wordt de dagwaarde van dit product gehanteerd; er wordt op dezelfde wijze als in artikel 9.6 vergoed tot een maximum van 250 Euro. In geen geval is Mobile Trend Groningen gehouden het product in zijn geheel te vervangen.
Mobile Trend Groningen is in ieder geval nimmer aansprakelijk voor de volgende schadeposten: gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie en schade die ontstaat als gevolg van een verleende service.
Mobile Trend Groningen is niet aansprakelijk voor het verlies van sim- en/of geheugenkaarten en/of randapparatuur tijdens een reparatie.
10. Inruilvoorwaarden
Indien de klant een product inruilt bij Mobile Trend Groningen is hetgeen in dit artikel is bepaald van toepassing. Indien op een later moment blijkt dat de klant niet in overeenstemming met het in dit artikel bepaalde heeft gehandeld, is Mobile Trend Groningen gerechtigd eventuele betalingen of verrekende kortingen terug te vorderen van de klant.
Mobile Trend Groningen is nimmer verplicht een door de klant aangeboden product in te nemen.
De klant verklaart dat hij/zij de rechtmatige eigenaar is van het product en dat het product niet is onderworpen aan diefstal of verlies. Eveneens verklaart de klant dat het product niet langer gekoppeld is aan een netwerk en geen persoonlijke bestanden meer bevat. Hierbij zal de klant zich altijd moeten kunnen identificeren door middel van een geldig legitimatiebewijs.
De klant verklaart dat Mobile Trend Groningen niet aansprakelijk is voor eventuele communicatie via het product nadat dit is ingeruild. Dit betekent dat de klant zelf verantwoordelijk is om ervoor te zorgen dat het product geen persoonlijke gegevens meer bevat bij inlevering.
Indien het nieuw gekochte product wordt teruggenomen, zal, indien beschikbaar, het oorspronkelijke product worden teruggegeven, of indien dit niet langer voorradig is, wordt de inruilwaarde van het product terugbetaald in de vorm van een tegoedbon.
Deze voorwaarden zijn alleen van toepassing wanneer de klant in het bezit is van een aankoopbewijs van het product dat bij Mobile Trend Groningen is aangeschaft. De klant is hier zelf verantwoordelijk voor.
11. Levering
Indien producten niet direct leverbaar zijn, kan Mobile Trend Groningen de producten voor de klant reserveren. Mobile Trend Groningen kan nimmer garanderen dat een gereserveerd product geleverd wordt aan de klant. Indien de klant een aanbetaling heeft gedaan en het product niet geleverd kan worden, ontvangt de klant het aanbetaalde bedrag terug. Mobile Trend Groningen is gerechtigd eventuele verzendkosten in rekening te brengen bij de klant, mits dit vooraf is gemeld.
De door Mobile Trend Groningen opgegeven leveringstermijn is indicatief en is nimmer te beschouwen als een fatale termijn.
Aanvullende Voorwaarden Reparatie
Deze aanvullende reparatievoorwaarden zijn van toepassing op de reparatie van telefoons en andere elektronische apparatuur, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.
12. Algemeen
Indien Mobile Trend Groningen op enige wijze reparatiewerkzaamheden uitvoert voor de klant, zowel betaald als onbetaald, zijn de voorwaarden in de artikelen 12 tot en met 15 van toepassing. De voorwaarden in deze artikelen zijn ook van toepassing indien derden de reparatiewerkzaamheden in opdracht van Mobile Trend Groningen uitvoeren.
De artikelen 3 (Algemene bepalingen), 5 (Overeenkomst), 6 (Betaling), 7 (Garantie), 8 (Eigendomsvoorbehoud) en 9 (Aansprakelijkheid) van deze algemene voorwaarden zijn van overeenkomstige toepassing op de uitvoering van reparatiewerkzaamheden, met uitsluiting van overige artikelen in de algemene voorwaarden.
13. Uitvoering van de Dienst
Mobile Trend Groningen behoudt zich het recht voor het verlenen van de reparatiewerkzaamheden te weigeren indien een product (op welke wijze dan ook) op onbevoegde wijze is behandeld. Mobile Trend Groningen is eveneens gerechtigd de reparatiewerkzaamheden niet uit te voeren of de uitvoering daarvan te staken indien blijkt dat het product naar het oordeel van Mobile Trend Groningen om economische of technische redenen niet meer te repareren is.
De reparatiewerkzaamheden worden aangeboden met betrekking tot alle producten waarop Mobile Trend Groningen reparatie mag uitvoeren. Indien Mobile Trend Groningen dit noodzakelijk acht, kan een product worden opgestuurd naar een aangewezen reparatiepartner voor specialistische reparatie. Eventuele vertraging die ontstaat als gevolg van reparaties die door derden worden uitgevoerd, kunnen tot gevolg hebben dat de toegezegde oplevertermijn wordt overschreden.
Toegezegde termijnen waarbinnen Mobile Trend Groningen het product meent te retourneren aan de klant zijn indicatief en zijn nimmer te beschouwen als fatale termijn.
14. Verplichtingen Klant
De klant dient alle passende maatregelen te treffen om verlies van data en overige gegevens die zijn opgeslagen op het product te voorkomen. Het maken van een back-up wordt dringend aangeraden.
De klant dient de simkaart(en) en/of geheugenkaart(en) te verwijderen uit het product voordat hij/zij het product aanbiedt aan Mobile Trend Groningen voor de uitvoering van reparatiewerkzaamheden. De klant is zelf verantwoordelijk voor het veilig bewaren van de simkaart(en) en/of geheugenkaart(en), alsmede de data die op het product zelf is opgeslagen.
Door het afnemen van een dienst verklaart de klant dat hij/zij bekend is met het feit dat de mogelijkheid bestaat dat Mobile Trend Groningen fabrieks- of standaardinstellingen van de fabrikant van het product moet instellen om de dienst uit te voeren.
15. Klachten
Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen zestig (60) dagen nadat de klant de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Mobile Trend Groningen.
Bij Mobile Trend Groningen ingediende klachten worden binnen een termijn van veertien (14) dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbare langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Mobile Trend Groningen binnen de termijn van veertien (14) dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de klant een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
Indien de klant het niet eens is met de reactie van Mobile Trend Groningen, dan heeft de klant het recht om de klacht binnen dertig (30) dagen voor te leggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie (Postbus 90600, 2509 LP, Den Haag). Let op, de klant kan niet met de klacht naar de Geschillencommissie voordat de klant de klacht bij Mobile Trend Groningen kenbaar heeft gemaakt. De Geschillencommissie zal de klacht anders niet in behandeling nemen.
16. Toepasselijk Recht en Bevoegde Rechter
Op de rechtsverhouding tussen Mobile Trend Groningen en haar klanten is Nederlands recht van toepassing.
Alle geschillen die tussen Mobile Trend Groningen en haar klanten mochten ontstaan, worden beslecht door de bevoegde rechter van het arrondissement Noord Nederlands.